Saturday, October 17, 2015

LIFE AS A DIPLOMA STUDENT

Setelah tamat pengajianku di tingkatan 5, dengan keputusan yang agak cemerlang la jugak iaitu 5A2B1C1D...tapi sayangnya yang D tu subjek bahasa inggeris. Ini menyukarkan lagi untuk aku menempatkan diri di Universiti yang hebat. Tapi alhamdulillah ada sebuah Universiti yang ambil aku sebagai pelajarnya. Universiti itu tak lain tak bukan Universiti Sultan Zainal Abidin atau lebih dikenali sebagai UniSZA....Dan ditawarkan dalam Diploma Pemasaran Sesi 2011/2012 . Jauhkan dari family?, Kedah ke Terengganu mengambil masa 5-6 jam. Its okey..aku suka meranatau, nak jugak merasa hidup ditempat orang yang lain loghat dengan kita.

First semester nie macam biasa la kalau berjauhan dengan keluarga..selalu sangat homesick. aku pula jenis yang suka call mak aku. Tiap-tiap hari aku call, dan tiap-tiap hari jugak la tanya benda yang sama. Agak-agak mak aku bosan tak? hehehe....Dah lama kat situ mesti la dapat kawan-kawan baru kan..,Mereka bukan sahaja kawan baru aku malh mereka jugak adalah keluarga aku ketika aku berada jauh dengan family.


nie gambar kami semasa semester 1...muka-muka yang comot dan perangai yang masih keanak-anakan...tapi siapa sangka dengan perangai macam tulah kami boleh bersama selama 3 tahun...not only 3 years but forever...

SEMESTER 2


semester 2 nie..semua orang masih malu-malu lagi tapi bila buat aktiviti semua orang akan join. Dari situlah bermulanya kisah kami sebagai keluarga marketing ataupun OUR MACKS.



SEMESTER 3 DAN 4



 SEMESTER 5, 6



















Apabila melihat kepada gambar-gambar nie, seolah-olah aku menggamit semua kenangan itu kembali..setiap gambar ada ceritanya,.tetapi bila dikenangkan terasa rindu yang teramat kepada kawan-kawan seperjuangan. 3 tahun bersama bersuka ria bersama-sama, jatuh bangun bersama, dikritik bersama-sama..kongsi ilmu bersama, itulah adik-beradik kami di dalam marketing. pensyarah-pensyarah kami yang sporting sangat walaupun selalu kena marah tapi sebenarnya dia menasihati kami..sekejap jew kan 3 tahun, sekarang semua sudah buat haluan masin-masing. Aku harap satu hari nanti kita akan berkumpul kembali..miss u'll

No comments:

Post a Comment